Distància recorreguda: 14-15 quilòmetres aprox. (no portava GPS)
Altitud mín: 330 metres, màx: 1.132 metres
Desnivell acum. pujant: 1020 metres
Desnivell acum. pujant: 1020 metres
Grau de dificultat: senderisme de fons
Temps: 4 hores 58 min. (incloent totes les parades)
Data: febrer 6, 2011
Finalitza al punt de partida (circular): Sí
Data: febrer 6, 2011
Finalitza al punt de partida (circular): Sí
Tipus d'itinerari: la dificultat és pujar per la Drecera de Fra Garí
que és una grimpadeta. Si no s'hi està acostumat
pot ser un problema.
La resta és camí bo tot i que llarg i amb desnivell.
Sortida i arribada de l'àrea d'esbarjo de la Salut ("merenderu"), a Collbató.
20m abans d'arribar a un pont de pedra trobarem una mena d'escala feta de blocs de pedra que ens endinsaran a un corriol de carboners. Si ens hi fixem, veurem que anem seguint a una certa distància uns postes elèctrics.
Trobem el camí de les Bateries en el punt anomenat les voltes (35'), i girem a la dreta, començant a guanyar alçada d'una manera més suau de com ho havíem fet per la drecera.
Creuarem el torrent de Sta. Caterina i de seguida trobarem una senyal que ens indicarà a l'esquerra cap a St. Joan i a la dreta al Monestir. Nosaltres em d'anar cap a St. Joan. (15'). Ens endinsem a una vall, amb el camí entapissat de còdols, on la pujada serà una mica més pronunciada que la del camí d'on veníem. Aviat veurem les ermites de St. Joan i St. Onofre.
Girem a l'esquerra i anem a buscar l'ermita de St. Joan i St. Onofre, a la que arribarem mitjançant una pista de ciment.
Arribarem a un encreuament de camins, on a l'esquerra ens marca Sta. Magdalena, i a la dreta ens porta cap al camí nou de St. Jeroni. Ara anem a la miranda de Sta.Magdalena, però la tornada l'haurem de fer per aquí.
Arribem a les coves, sols ens queda baixar les escales i arribar fins l'àrea d'esbarjo. (1h des del monestir)
Hem completat el recorregut en quasi 5h entre marxa i aturades per fer fotos (hem de tenir en compte que nosaltres vam anar a pujar a la petita agulla que hi ha dalt de St.Onofre, abans indicada, pel que si descartem aquesta última, l'estada serà inferior).
Es un recorregut que, tot i ser tècnicament fàcil, exigeix una bona condició física degut al llarg recorregut i al desnivell acumulat, però que un cop assolit, ens deixarà força satisfets, encara que un pèl cansats.
Jo la denominaria ruta de les escales, ja que em fet les escales de Fra Garí, escales de Jacob, escales dels pobres, escales de la Sta. Cova i escales de les Coves del Salnitre.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada