EL MORO, pujant per la canal de St. Jeroni i baixant per la canal del Cavall Bernat.


Distància recorreguda:
 5,65 quilòmetres 
Altitud mín: 663 metres, màx: 1.197 metres
Desnivell acum. pujant: 600 metres, baixant: 600 metres

Grau de dificultat:
      grimpada difícil  /      ràpel moderat
Temps:  7 hores  10 min.
Data:  desembre 24, 2025
Finalitza al punt de partida (circular):   Sí
Material:  una corda de 60 metres, casc, arnés, bagues d'ancoratge llargues,
                davallador (rapelador) i bloquejador.
Tipus d'itinerari:  el grau de grimpada difícil està en pujar al Moro on podem trobar un
                              grau de III.
                              La baixada per la canal del Cavall Bernat s’ha d’estar molt atents on són les reunions.

                               
Temps parcials:  
- de Sta. Cecília a l'inici de la canal de St. Jeroni…………. 10 min.
- pujar la canal de St. Jeroni…………………………………..1h. 10 min.
- del final de la canal a l’ermita de St. Jeroni …………………4 min.
- del final de la canal al Mirador del Moro ……………………..7 min.
- del Mirador del Moro al peu del Moro …………………………5 min.
- pujar al cim del Moro ………………………………………..10 – 15 min.
- del peu del Moro a l’inici de la canal del Cavall Bernat……….45 min.
- baixar per la canal del Cavall Bernat ………………………….. 2 h.
- del final de la canal del Cavall Bernat a Sta. Cecília ………….. 45 min.


Sortirem de l’aparcament de Sta. Cecília. 

  Lloc de sortida  

Per l’entrada que ve de Can Maçana travessem la carretera i pugem per un camí que tenim al davant. De seguida arribem al camí de l’arrel on trobem un pal indicatiu i anem en direcció a Can Maçana. Al cap de molt poc ja arribem a la Canal de Sant Jeroni. 

  Canal de St. Jeroni  

La travessem i per l’esquerra puja un camí amb escales. Pugem per aquí. Arribem a un replà i el camí continua pujant amb graons d’escala de fusta.

l cap de poc el camí entra dins la canal per un pas una mica delicat. 

  Pas delicat que hem fet per arribar a la canal  

Pugem per la canal i veiem que la banda esquerra hi ha un passamà enganxat a la paret de la roca. Pugem per passar el tram del passamà i seguim canal amunt.


  Tram del passamà  

Arribarem a una escala de gat. Aquí podem pujar per l’escala on trobarem una corda a dalt per seguir remuntant o anem cap al centre de la canal i pugem grimpant. Arribem al mateix lloc. 


Seguim pujant amunt per la canal i ens trobem amb una marca creu groga pintada al mig de la canal. A mà dreta trobem un camí que haurem de seguir.


  Camí que seguirem  

Anem seguint les marques grogues. Arribem de nou a la canal on tornem a trobar una altra creu. A l’esquerra veiem que segueix el camí on veiem que hi ha una fletxa pintada que indica la direcció a seguir.


Arribem a una torre d’electricitat i seguim pujant seguint el camí. 

Al cap de poc arribarem al final de la Canal de St. Jeroni on trobem un pal indicatiu al costat d'una altra torre d'electricitat.


Aquí hem d’anar cap a l’esquerra, però primer anem cap a la dreta per arribar-nos en un moment a l’ermita de St. Jeroni.


Tornem enrere per tornar al final de la Canal de St. Jeroni i continuem seguint el camí. Passem per unes passarel·les i anirem vorejant les instal·lacions de torre de comunicacions. 



Arribem fins al final. Som al mirador del Moro.



Veiem a la nostra dreta el cim del Moro i un petit heliport.


Retrocedim uns metres des del mirador i agafem un camí en direcció a l’heliport.

Un cop aquí anem cap a la dreta, sense perdre alçada, vorejant el Moro. 

  Anem cap a la dreta vorejant el Moro  


Quan arribem sota una escletxa que té el Moro (de fet és una petita canal) pugem muntanya amunt per arribar-nos a aquesta petita canal.


S’ha d’anar amb molt de compte. Potser és un  grau de III o III+. A l’arribar a la canal trobem una cadena que ens ajudarà a pujar amunt. També trobem una reunió on després posarem una corda per poder baixar millor. 



Pugem per la cadena, grimpem una miqueta més pujant per l’esquerra i arribem al cim del Moro.



Baixem pel mateix lloc per on hem pujat. Baixem la cadena i posem una corda de 30 metres per ajudar-nos a continuar baixant. Després haurem de desgrimpar una mica i continuarem baixant anant una mica cap a la dreta per anar a buscar la zona arbrada on veiem que hi ha una petita canal que va baixant cap a l’esquerra. Per aquí anem baixant a estones agafant els arbres i anar desgrimpant. Som a la canal de l’Heliport. En un moment haurem d’anar una mica per la dreta per evitar un fort ressalt. Seguim baixant, la canal es va estrenyent i arribem a un camí, el camí Nou de St. Jeroni. Seguim baixant i quan arribem a una part cimentada deixarem aquest camí per girar a l’esquerra per baixar per unes escales. Aquest és el camí Vell de St. Jeroni. I al cap de pocs metres trobem un pal indicatiu i just al davant (a l’esquerra seguint el camí) surt un corriol que agafarem. Anem seguint aquest camí que passa just per sota del Cap de Mort. Una vegada l’hem vorejat tot arribarem a una roca gran on veiem un camí que puja a l’esquerra. Aquest va a l’ermita de St. Antoni. Seguim endavant passada aquesta roca (la Balma del Cavall Bernat) i trobem un altre corriol amb un fita que puja per l’esquerra. Pugem per aquí i arribarem al peu del Cavall Bernat.  Cap a la dreta veiem que hi ha un caminet que seguirem que comença a baixar i de seguida trobem el cartell indicatiu del Patronat. Anem baixant i ens anem ajudant dels arbres i les arrels fins trobar una gran llesca de roca amb força pedra solta. Aquí, a la nostra esquerra, al costat d’un arbre hi ha una instal·lació per muntar el primer ràpel de 30 metres. Per arribar-hi s’ha de fer un flanqueig una mica delicat.

Una vegada fet el ràpel seguim desgrimpant una mica més entre arbres fins trobar una corda vermella a la nostra esquerra. Aquesta corda ens porta al segon punt de ràpel de 30 metres.
Baixem el ràpel i una mica abans d’arribar al final a la nostra dreta (ara mirant el Cavall Bernat) trobarem la tercera instal·lació. 30 metres més.
Baixem aquest tercer ràpel i trobem el següent uns cinc metres abans del final a la nostra esquerra (mirant el Cavall), una mica mal posat. Sort que dos metres més avall hi ha un replanet per estar-hi bé.
Baixem aquest quart ràpel i veiem que hi ha una corda que fa de passamà (a la nostra esquerra mirant el Cavall Bernat). Al final del passamà trobem la cinquena instal·lació.
Fem aquest cinquè ràpel de 30 metres, baixant per una canaleta, que arriba quasi just a l’últim que haurem de fer. Mirant el Cavall Bernat el trobem a l’esquerra sobre la canaleta.
Fem aquest sisè ràpel passant per algun arbust molest i anant a buscar una canaleta que ens queda a la nostra dreta i arribem a un replà. Aquí s’han acabat els ràpels.
Ara hem de desgrimpar per la llesca de roca que tenim a sota. Podem anar cap un costat per ajudar-nos dels arbres. Seguim baixant desgrimpant una mica i arribem al camí de l’arrel on trobem un altre cartell informatiu del patronat (que posa el mateix del de dalt).
Ara aquí anem cap a l’esquerra per seguir el camí una bona estona. Travessarem la Canal del Moro que és molt característica i al cap de poc ja trobarem el desviament a la dreta que ens durà al lloc de sortida.


Si us voleu descarregar el track ho podeu fer aquí:

TRACK GARMIN

 

O també ho podeu fer aquí:


0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada